I've worked on the "choose your target" interface for the items that need it like when I use a smoke bomb, users need to tap an enemy as a target. Since I didn't design with all these features in mind from the beginning, which is a big mistake, is getting more complicated to implement new systems. I wish I new better from the beginning, but you gotta learn it somehow, right? I knew that being scalable and making for expansion in mind is better, but I just didn't know how to go about doing that. Learning it the hard way..! I can take it...! (hurrah...)
今日はいろいろ忙しかった時間の合間に「敵を選択してください」のインターフェースを作った。敵を標的にするアイテムを使用した時とか魔法をかけた時のインターフェース。作り始めた時からこういうの新しい機能をどういうふうに作るかを考慮してなかったので全体のプログラミングデザインの中に無理矢理はめこめていくというややこしい作業になってきた。しゃあないっちゃあしゃあないんやけども。これでも多少考えたつもりではあったんやけどね。(ーー;)ま、これからはこのままやるしかないのだ。。!
8/02/2009
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