12/10/2009

Release before 2010...?

I'm hoping to release this game before the new year.. Thanks to friends' help beta testing, I'm getting all kinds of weird errors. There are some bugs that I have no idea why it's happening. Arrgh..! I actually found a behavior that happens only when I play the game in Japanese. The behavior is that when ever a new Japanese character is display in a UITextView, iPhone mallocs 160 bytes with CoreGraphics add_chunk. The memory lives indefinitely. I don't know how to release these memory. I asked and filed it to Apple, but no reply yet.

年内中にリリースしたい予定。友達のおかげで新しいバグがみつかりました。いらんしーっ。どうやったらこうクラッシュするのかをつきとめないと。。
ちなみに日本語でプレイしてる時でしか起きないバグも発見。バグでもないけど。どうやらUITextViewやらに日本語を表示するときにシステムがmalloc 160 bytesをするけどゲームを終了するまでずっと生きたまま。どうやってメモリーリリースするのかわからんまま。方法はないような気がする。バグでもないけど、バグファイルしても返事こないからもしかしたら答えを探してるのかな。以前バグファイルしたときはすぐに返事きたし。

4 comments:

  1. 頑張りすぎて身体を壊すなよ。
    正くんが「よくできていますし、面白いですよ」と言っていた。
    完成楽しみにしている。

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  2. Did you ever get an answer from Apple regarding this? I'm also developing an iPhone app with Japanese characters and noticing the same thing.

    Cheers,

    Peter

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  3. Nope, I've submitted the bug, Apple asked me for a sample code, I gave it to them, and I have no reply yet. The bug is still open. Bug ID is this: 7442432

    It'd be cool if you find some answers.

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  4. 今、同じ現象で困っています。
    クラッシュさせない方法は、
    - (void)viewDidUnloadで
    delegateしたものについてすべてにnilを設定
    deallocでも同様にdelegateしたものについてすべてにnilを設定
    これで、無言クラッシュはなくなりました。

    また、文字サイズをいったん別のサイズに設定して元に戻すと
    無駄に残っていたmallocも消えるような挙動を示しています。

    Nob

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